maanantai 14. joulukuuta 2015

Seuraava kontrolli kolmen kuukauden päähän

Sain viime perjantaina siirrettyä kontrollin normaalin 3 kuukauden päähän.

Torstai iltana terapioimme toisiamme kohtalotoverin kanssa puhelimessa yli tunnin ja sain tietää, että syöpäpolille oli tullut toinenkin vakituinen lääkäri, joka nimen omaan oli kysyessäni kontrollivälistä sanonut minulle, että loppuelämän kolmen kuukauden välein otetaan kuvat. Tästä innostuneena soitin seuraavana päivänä syöpäpolille ja lääkäri oli suopunut siirtämään kuukauden kontrollia aikaisemmaksi. Hoitaja kertoi lääkärin sanoneen, että kasvain on hidaslaatuinen, joten sen vuoksi oli antanut aluksi 4 kuukauden kontrollivälin. Tähän yksi foorumilainen heti, että eihän glioblastoma koskaan ole hidaskasvuinen. Olin juuri saanut tasapainon itseni kanssa ja päättänyt, että tämä riittää taisteluvoitokseni. Ja onhan glioblastomienkin kasvunopeuksissa eroja, vaikka ovatkin ärhäköitä kaikki. Tästä täytyy yrittää muistaa kysyä ensi kerralla lääkäriltä. Mutta olen jokatapauksessa saanut asiassa mielenrauhan.

Aika jännä kuinka yhteinen sairaus yhdistää meitä kohtalotoverini kanssa. Tapasimme keväällä sopeutumisvalmennuskurssilla. Kaiketi yksi tekijä on pohjalaisuus, joten olemme molemmat kovia puhumaan ja kannustamme toisiamme samalla kielellä. Se, että meillä on lähes kolmekymmentä vuotta ikäeroa ei haittaa enää näin aikuisena yhtään. On ihanaa, että on tällaisia ihmisiä, joiden kanssa syntyy yhteinen sävel saman tien.Olemme myös sairastaneet suunnilleen yhtä kauan, minä vain pari kuukautta pidempään. Molemmat todettiin puhelun jälkeen, että olipa se puhdistavaa.

Olen myös päättänyt jatkaa 90 % työajalla, eli olen siitäkin järkytyksestä toipunut aika hyvin. Mitäs eivät anna minun vastaanottaa virkaa, joten aion hyötyä asiasta tällä tavoin. Jaksaa paremmin kevään harrastaa kuoroakin, kun tulossa on Abba-megashow. Itseäni hieman lohdutti, että myös muut ympäristötarkastajat olivat siinä käsityksessä, että aloitan virassa tammikuussa. Eli en ole ainoa, joka on ymmärtänyt väärin. Toki esimiehemme ei paljoa mun jutuista ole muille puhunut, mutta kuitenkin meillä kaikilla oli sama oletus.

1 kommentti: