perjantai 19. kesäkuuta 2015

Suuri huijaus ja onnellinen yllätys!

Olemme mökillä. Matkalla Iitunen väritteli väristyskirjaa ja keksi avata vesipullonsa, kaataa veden värikynäastiaan ja päälleen. On se kekseliäs tyttö.


Olen vaahdonnut tässä useammalle henkilölle, kuinka meille ei mökille saada uutta huussia, kun appi ei suostu sopimuksesta huolimatta maksamaan sitä ja Mikko ei periaatteen miehenä suostu ostamaan sitä itse. Vielä perille tultuammekin totesin Mikolle, että kyllä nyt maanantaina ruvetaan yhdessä tekemään sitä huussia, koska onhan biolanin kompostivessan mitat saatavissa. Mikko vain myönteli ja myhäili. Minä lähdin sitten vanhaan huusiin ja hieman ihmettelin, kun sen edestä oli otettu laatat pois, eikä siellä ollut kuivikesankoakaan. Siinä vaiheessa pimahdin täysin, kun huusista ei löytynyt vessapaperiakaan. Mikko tuli naureskellen vastaan ja sanoi antavansa vessapaperia, mutta turve on jo siirretty uuteen huussiin. Olin niin yllätetty ja olin pistänyt asiaan niin paljon tunnetta peliin, että aloin nauramaan varsinaista vesinaurua ilosta. Olivat koko porukalla päättäneet, ettei asiaa paljasteta minulle... Eikös olekin komea! Kuulemma paikallinen romanttinen teko. No onhan se hämäläisittäin, kun siitä on puhuttu vasta 3 - 4 vuotta.


Ja kyllä tämä nettiyhteys täällä on niin onneton, että päivitykset jäävät hyvin vähäisiksi. Tämä vain oli niin suuri asia, että täytyi purkaa sisästäni.

1 kommentti:

  1. Ihan mahtava - sekä huumori että huussi!!! T: Heta Helsingistä

    VastaaPoista