sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Lepopäivä

Aamun sain ottaa rauhallisesti. Äiti vei Iitulin perhekirkkoon ja minä otin päikkärit: luin ja nukuinkin hieman välissä. Sitten lähdettiin isseen kanssa palauttelevalle sauvakävelylle, jossa isä ainakin yritti pitää mun vauhtia kurissa. Palauttelu oli lopulta noin 2,2 km. Mukava sää, enkä muista olenko ala-asteen jälkeen käynyt isän kanssa minkäänlaisella lenkillä, joten tuo matka ei tuntunut pitkähköltä ja polvetkin alkoivat toimia sen jälkeen.

Minulla on ollut hyvin hankalaa polvien kanssa. Etenkin kun öisin tarvitsee nousta, niin en meinaa päästä sängystä ylös polvien vuoksi. Jostain syystä aamulla polviin ei satu enää yhtä kovasti kuin yöllä. Mutta esimerkiksi istuessa, tuolilta noustessa, rappusissa ja välillä ihan vain kävellessä, kipu on kova. Vertaistukiryhmässä useampi kertoi kärsineensä nivelkivuista kortisonia vähennettäessä/loputtua.

Tänään tuli useampi tarina vastaan epileptikoilta siitä, kuinka kohtauksetonta aikaa saattoi olla jopa 11 vuotta takana ja sitten taas pam. No Jos joskus pääsen 11 vuoden taukoon niin munhan pitäisi olla vain onnellinen, vaikka kohtaus tulisikin, koska olen ollut niin kauan elossa tämän pahanlaatuisen syövän kanssa. Jotenkin siis epäilen, etten itse koskaan näe noin pitkää kohtauksetonta aikaa, mutta ei nyt vielä maalata piruja seinillekään. Yhdet hoidot kerrallaan.

Kokeilimme tänään tehdä susheja. Kauniiksi niitä ei voinut sanoa, mutta kyllä ne ainakin minulle maistuivat. Muuten iltapäivä oli aika hektinen ja nyt kun olen pahimmat tavarat saanut laitettua paikoilleen kotona, niin saavat muiden kassien purku jäädä huomiselle. Vähän meinaa huimata, joten aika taas ottaa rennommin vaikka dekkarin parissa ja mennä aikaisin nukkumaan. Iitukin oli niin väsyksissä, että nukahti jo puoli kahdeksan maissa.

Olen nyt reilun viikon nukkunut pelkällä melatoniinilla. Otan sitä toki 9-10 mg, mutta silti olen oikein iloinen, ja iso annoshan oli syövänhoidollisestikin hyvä.

Takana on hyvä pitkä viikonloppu ja ilmeisesti Mikollakin oli ollut onnistunut reissu. Tuliaisiksi sain kaksi suurta haukea (päästään kokeilemaan meidän lihamylly lisäosaa) ja reilun litran nokkosen versoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti